Thursday, December 3, 2009

Forra veckan var det Thanksgiving och Matt, Michelle, Pete och Allison kom over pa kalkonmiddag. Alla hade gjort en massa mat sa vi at i stort sett hela dagen, nagra flaskor vin blev det ocksa, trevligt som vanligt.

Steve akte ivag till New York med jobbet pa lordag morgon och kommer inte hem forran ikvall. Tur som han har sa missade han saklart grabbarnas harliga magsjuka som borjade i tisdags, de ar i och for sig inte bra an sa han far ta over imorgon :-)

I sondags var jag och killarna med Matt och Michelle pa "Festival of trees" som halls varje ar har. Det ar en massa organisationer som klar granar i alla mojliga teman och sen auktioneras dem ut. Det var ocksa en pepparkakshustavling, ett litet tag barnen kunde aka, och en liten zoohorna dar som grabbarna gillade.

Jag skulle ha jobbat heldag i onsdags men fick stanna hemma pga barnens magsjuka och eftersom vi inte kunnat traffa nagra kompisar har det varit en laaaang vecka har hemma. Jag kanner mig inte heller riktigt bra sa jag ser fram emot lite vila i helgen, ska bara ivag och jobba en svang pa formiddagen imorgon. Kanske skulle springa in pa kopcentret och kolla in julfonsterna ocksa? Pa sondag ska vi julpynta och satta upp julgran ar det tankt, far se om det blir en levande gran eller plastgranen som ligger nere i kallaren. Grabbarna har ju en tendens att vilja skaka och plocka lov och grenar nar vi ar ute sa jag vet inte om en riktig gran skulle klara sig anda till jul har :-) Pa sondag ska jag ivag pa "cookie swap party" ocksa hos en kompis, alla ska baka kakor och ta med sig sa far man med sig en massa sorter + recept hem. Jag provade att baka en sats forra veckan men den blev helt misslyckad sa jag ska forsoka mig pa en annan sort ikvall, synd att jag ar sa vardelos pa att baka!!

Ha en bra helg!











Det har ritade Oliver haromdagen, visst ser det ut som en gubbe? Naturbegavning :-)

Vem behover leksaker nar man har lador (eller bilar som de latsas att det ar)? Selarna ska pa varje kvall ocksa, det ar kul med ryggsackar i allmanhet tycker killarna.

Billig stadhjalp

Sahar trott ar man nar man ar magsjuk och mamma slapar med en ut i parken...

Grabbarnas basta kompis halsar pa flera ganger i veckan

Kalkondags!

Michelle & Matt

Pete & Allie



Sagostund

Grabbarna testar sin "Aquadoodle matta", pennorna fyller man med vatten och gar att rita med pa mattan. Konstverket forsvinner nar mattan torkar, valdigt praktiskt da man har barn som fortfarande gillar att stoppa saker i munnen och provar om det gar att rita pa vaggar och leksaker :-)

Steve tog lite kort i parken en sondag da jag jobbade





3 comments:

Anonymous said...

Solklar streckgubbe, inga tvivel =) Stora pojkar som växer så det knakar sen i somras när vi sågs. Kramar från Helene

Anonymous said...

Det är så roligt att se alla fina kort.
Hoppas att du får till några goda kakor, det är inte helt lätt alla gånger =)
Kram från Kicki

Anonymous said...

Hoppas ni är pigga nu, usch för magsjuka. Du är lika bra på kakbak som mor din tror jag.......
Vad ska det bli av Oliver som redan
ritar en streckgubbe, kan man undra.
Som vanligt kul att se alla fina bilder på grabbarna./ Kram mor