Monday, February 2, 2009

Alltsa jag ar ju samst pa att skriva har inne, ska skarpa mig jag lovar!! Har inte hant sa vidare mycket, dagarna knallar pa och natterna ar urjobbiga som vanligt :-) Har verkligen ingen aning om varfor de vaknar sa mycket, tror det bara har blivit en vana for dem efter alla forkylningar och grejer. De vill varken ha mat, vatten, eller napp; duger bara att bli buren ett tag; har flashbacks fran nar de var nyfodda.

Jag jobbade i lordags hela dagen, Steve var hemma med killarna. Jag skulle vara duktig och aka in tidigt sa jag skulle komma hem innan grabbarna gick och la sig men sjalvklart glomde jag nyckeln till kontoret. Satt utanfor och vantade ett tag eftersom chefen hade sagt att han skulle komma in runt 7-tiden men tiden gick och ingen kom. Borjade fundera pa om jag skulle kora hem och hamta nyckeln men det skulle ju ta over en timme och da borde ju chefen ha kommit i alla fall sa jag vantade och vantade. Till slut gav jag upp och ringde Steve som fick kora dit med nyckeln, blev en 2 timmar sen start pa dagen sa jag kom ju inte hem forran sent pa kvallen anda.

Igar var det Super Bowl och vi hade nagra kompisar over och kollade pa matchen och at och drack massa onyttigt :-) Runt 21:30 borjade Oliver yla och vackte Caden och sen var det kort. Jag fick Caden att somna om och nar jag kom ner sa stod gasterna med ytterkladerna och var redo att aka hem, killarna skramde ivag dem :-)

Det var forresten hur varmt som helst igar, Steve var ute och sprang i T-shirt och shorts, det ni!! Sen imorse var det 0-gradigt igen, riktigt mysko vader a la Baltimore.

Imorse var jag ivag pa 9-manaderskontroll med grabbarna. Var inte lika kaotiskt den har gangen men det kanske beror pa att de inte var sjuka. De krop runt pa golvet i undersokningsrummet och klattrade pa stolar och hade sig som vanligt. Doktorn kom in och suckade lite over att de krop pa golvet som var smutsigt men det var ju inte sa mycket att gora at, jag kan ju inte bara bada pa en gang (helst inte som det tar typ en halvtimme innan hon kom in). Allt sag bra ut i alla fall; Caden vagde 8,6 kilo och var 76 cm lang och Oliver vagde 8.9 kilo och var 78,5 cm lang. Jag vet inte vad det blir for flaggstanger av de har barnen :-)
Efter doktorsbesoket akte jag hem och bytte av med Katrin som passade killarna medans jag akte till jobbet nagra timmar. Imorgon ar det min tur att passa hennes dotter nar hon jobbar lite extra, ska se om jag kan lura hit Jessie sa vi kan ga pa promenad.

Nu ska jag kolla pa Gossip Girl och ata onyttiga rester innan nattskiftet drar igang!


Mellanmal

Sista turen i gamla bilstolarna som borjar bli for sma (och for tunga att bara)

Nya paraplyvagnen har kommit, lador ar jatteroliga att klattra pa!

Ladorna till nya bilstolarna var ocksa kul

Stor kille kor bil, vaxla kan han ocksa :-)

3 comments:

Anonymous said...

Haha flaggstänger, långa stiliga grabbar blir det. Va roligt de verkar ha med varann ( i alla fall på filmerna). / Kramar från mormor.

Anonymous said...

Vad roligt det är att titta på filmerna, de är ju så söta när de leker med varandra!
Hoppas att de snart förstår hur skönt det är att sova hela natten lång så du också får göra det.
Kram Kicki

En mammas bekännelser said...

å va goa dom där. Lider med dig ang bristen på sömn. Men det blir bättre, jag lovar!
Kramar Cia