Sunday, November 16, 2008






Om en manad aker vi till Sverige, nedrakningen har borjat!!
Har blivit bortskamd och haft Steve hemma varje kvall men nu har han akt igen och kommer inte hem forran sent pa onsdag.

I fredags var vi till Svenska Ambassaden i Washington DC och lamnade in papper sa killarna blir registrerade i Sverige och kan fa sina svenska personnummer. Jag motte Steve halvvags till DC sa han kunde folja med oss till ambassaden. Trafiken i Washington ar hemsk, tog halva dagen att ta sig dit och hem men nu ar det gjort i alla fall.

Idag har jag haft "jobbintervju" har hemma. For nagra veckor sen satt jag ut en annons om att jag sokte nanny jobb. Fick svar av en tjej som har en 3 manaders son som behovs passas 15-20 timmar i veckan. Hon, hennes man och lilla killen var har idag. Visade sig att jag traffat den har tjejen forut, vi pratade med varandra nagra ganger i hundparken nar vi bada var gravida sa det var lite lustigt. De skulle intervjua nagra andra potentiella nannys sa vi far se om jag far jobbet, hall tummarna!!!

Har bestallt en stor lekhage idag, kan ju behovas om jag ska ha 3 smattingar har hemma. Caden star pa alla fyra och gungar nu sa snart far han ivag tror jag :-)

3 comments:

Anonymous said...

Hej
Vad stora det har blivit..ska bli jättekul att träffa dem om en månad när ni kommer, undra om de kommer ihåg oss:)
Lycka till med nannyjobbet, jag håller tummarna.
Kramar Susanne

Anonymous said...

Hej!
Jag ska hålla tummarna för dig. Om du behöver referenser så hänvisa till mig, jag har ju sett dig in action som nanny och som mamma, du klarar båda uppgifterna otroligt bra. Längtar tills ni kommer :)
Kram Kicki

Anonymous said...

Jag bara längtar...... Jag är ledig ett par dagar i december så då kan vi ses. Ska bli riktigt skoj. Jag ska försöka att dra iväg ett "veckans mail" snart, vi är ju alldeles för busy. Kramis /Sandra