Sunday, October 18, 2009

Jahapp nu har hosten kommit till Baltimore med, brrrr vad kallt det har varit den senaste veckan. Det har regnat i 5 dagar i strack ocksa sa det har inte varit trevligt alls ute. Vi har fatt anvandning av regnkladerna vi fick i Sverige i alla fall, mycket bra!

Steve har jobbat lordagar och jag halva sondagar de senaste helgerna sa det har varit lite daligt med familjetid. Vi har i alla fall hunnit med att besoka medeltidsfestivalen i Crownsville (som ligger nara mitt jobb sa jag motte Steve och grabbarna dar en sondag eftermiddag) och gatt pa Port Discovery som ar ett tekniskt museum for barn. Det var mest inriktat mot lite aldre barn men killarna hittade mycket kul att gora anda. Det ar ju som sagt synd att jag inte kan ga pa sana stallen sjalv med grabbarna men da skulle jag garanterat tappa bort en av dem, det ar svart nog att springa efter en :-)

Jag har hittat nagra nya lekparker att ta killarna till ocksa, de borjar bli lite uttrakade med de jag brukar ta dem till. De ar mest intresserade av att springa omkring sa klatterstallningar roar dem inte sa lange langre tyvarr. De tyckte det var roligast pa lekparken i Patapsco Park, den ar jattestor och ligger i en skog som grabbarna gillade att utforska.

Nasta vecka ska det visst bli lite varmare igen enligt vaderprognosen sa det ser jag fram emot, kanske vi kan bli av med vara envisa forkylningar ocksa. Pa torsdag blir det garanterad varme i alla fall da vi flyger ner till Tampa, Florida pa en langhelg. Steve ska kora ett triatlon med sin gamla kompis Richie och jag ska sola och bada ;-)



Jessie och Stella (nu 5,5 manader) pa besok


Morgonpromenad med vagnarna. De kan ga en kilometer utan problem, mycket bra satt for dem att gora av med lite energi (som de har overskott av) :-)


Vi jobbar fortfarande pa bordsskicket...


Utekvall med tjejerna
I dagislekparken en av de varmare dagarna forrforra veckan

Jessie kom over en dag med kuddar som hon sytt at grabbarna. De har svenska flaggan pa ena sidan och deras namn pa andra, fina va?

Caden kollar in elefanterna pa medeltidsfestivalen


Oliver ater kalkonben, sag inte sarskilt gott ut...

Sahar kul ar det att ata lunch ibland

I lekparken gjord av massa dack i Patapsco Park.Jessie motte oss dar med Stella och hjalpte mig halla kolla pa grabbarna sa de inte sprang bort i skogen :-)






Utforskar pa Port Discovery



Ingenjoren i arbete





Pa vag till parken.5 grader och regn ar inte det roligaste vadret att promenera i men vad gor man inte nar man har barn och hund att rasta :-)



Ute och traskar i det vackra vadret :-)

6 comments:

Anonymous said...

Härligt att det finns så mycket att utforska! Här är det också höst, ruggigt och kallt. Vad stor och söt lilla Stella är, inte visste jag att Jessie var så händig att sy kuddar:) Man kanske kan önska sig en i julklapp:)
Kram Sus

Anonymous said...

Killarna har väl inget emot att gå ut i regnet o alla stora vattenpölar kan jag tro. Hoppas på bättre väder när jag kommer nästa vecka, bäst att packa ner regnjackan i alla fall./kram mormor

Anonymous said...

Ha ha, vad jag skrattade när jag såg Oliver äta. Han dreglar lika mycket fortfarande. Grabbarna ser inte ut att lida av vädret. Finns väl inget roligare än att plaska i vattenpölarna. Tror jag ska hoppa ner i Tinas resväska och komma över jag med. ;-)Kramar! /Sandra

Caroline said...

Vad snällt att du skriver en kommentar :)

Brukar läsa din blogg också, du har ju så härliga killar.
Men tycker dom ligger lite före i utvecklingen än vad mina gör. Dom klättrar inte ens upp på någonting :D (fast glad för det är jag) hehe..

Anonymous said...

Vad fina de är i sina regnkläder. Härligt att vara ute och springa i regnet :)
Vad härligt att åka till Florida, inte fel med sol och lite varmare väder. Här är det så grått och dimmigt att jag knappt ser ut från fönstren.
Mycket fina kuddar, vad duktig Jessie är. Hon har koll på den svenska flaggan, mycket bra!
Kramar från Kicki

Sol said...

Vi byter bara julklappar mellan barnen i år också, eller hur? Mamma har med sig paket. Inte öppna innan jul! :-)