Saturday, June 27, 2009

Tjohej, annu en vecka har gatt. Forra helgen var jag pa tva kalas med grabbarna; Logan fyllde 1 och Victoria fyllde 2. Logan hade sitt party pa vart gym dar de hade fyllt en studio med massa grejer att hoppa och klattra pa; perfekt! Steve var och jobbade hela dagen och missade allt det roliga men han kom hem i tid for att busa med killarna innan laggdags (som blev en kvart tidigare an vanligt; killarna var helt slut efter allt lekande). Presenterna till fodelsedagsbarnen kopte jag forresten i en liten butik som har manga importerade leksaker. Sjalvklart kopte jag en leksaksbil av market Vikingtoys" till Logan; svensktillverkat och allt! Tjejen i butiken kunde till och med lite svenska, hon hade pluggat ett ar i Lund.

I Sondags var jag pa jobbet som jelt plotsligt inte har sa mycket jobb for mig sa vi far se hur det blir med de extra dagarna jag tankt jobba. Resten av veckan tillbringade vi i diverse lekparker och i lilla poolen pa baksidan saklart.

Steve kom ovantat hem tidigt fran jobbet igar sa vi akte och shoppade lite och sen akte vi och kopte mat som vi at i en lekpark i narheten. Det ar lite lattare att ta med grabbarna till lekparker nu, de ar sapass stadiga nar de klattrar och kan aka ner for rutschkanor och sant sjalva. Man far fortfarande passa dem sa de inte far nat ryck och hoppar ner for klatterstallingen men det gar battre och battre i alla fall.
Pa kvallen gick jag ut med nagra tjejer fran mammagruppen, tog med mig Michelle och alla andra hade ocksa vanner med sig sa vi var ett gang. Vi drack sangria pa en vinbar innan vi gick vidare och at pa en mysig restaurant; var en trevlig kvall.

Idag har vi varit till allmanna poolen igen, var lite val mycket folk dar men skont att svalka av sig i varmen sa det blir nog en tripp dit igen imorgon nar jag kommer hem fran jobbet.


Manga bulor och blamarken har det blivit under det har aret men jag tror den har tog priset. Grabbarna har borjat springa sa nu blir det lite vurpor igen.

I parken igar morse. Jag forsoker ropa pa grabbarna men sa fort de forstar att jag ska stoppa ner dem i vagnen sa springer de sa fort de kan at motsatt hall...

Picknick och lek i lekparken



Killarna har fortfarande inget bordsskick...

Jessie klipper Olivers langa har. Fick muta honom med kex for att han skulle sitta stilla men det funkade bara i nagra minuter; haret i nacken ar fortfarande langt :-)

Fodelsedagsbarn #1

Bade Caden och Oliver tyckte det var jattekul att klattra upp for den har rutschkanan, att aka ner var inte lika roligt. Mina barn ar bakvanda...




Fodelsedagsbarn #2

Var faktiskt imponerad av grabbarna som satt och at korv alldeles stilla och utan att slanga tallriken pa golvet, sa fint ater de aldrig hemma!

Inga barn blev skadade under inspelandet av denna film :-)

3 comments:

Caroline said...

Sv: Ja halsbanden har jag haft på i snart 2 mån, dom rör dom inte :)
Men hattarna brukar åka av emellanåt. Då får man distrahera med någonting så glömmer dom bort dom och dom sitter ett tag till :D

Anonymous said...

Hej! Snart kommer vi och hjälper till med busfröna. Du ska få lite avlastning. Martin kan jaga dem medans vi solar. :-) Kramar!

Camilla said...

Det later bra det :-)